Not known Factual Statements About وکیل پایه یک دادگستری

Wiki Article

کارآموز وکالت، فردی است که در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری پذیرفته شده و پروانه کارآموزی دریافت نموده است. این فرد، اگرچه حق وکالت در برخی از پرونده های حقوقی را داشته و عرفا وکیل محسوب می شود، اما در واقع کارآموز وکالت بوده و تا قبل از پذیرش در آزمون نهایی وکالت کانون وکلا یعنی آزمون اختبار، وکیل پایه یک دادگستری محسوب نشده و حدود اختیارات وی از حدود اختیارات وکیل دادگستری محدودتر می باشد.

وکیل معاضدتی؛ همانطور که گفته شد طبق قانون بایستی همه افراد در دعاوی قضایی چه مدنی و کیفری باید وکیل داشته باشند و دفاعیه های خود را به کمک وکیل انجام دهند. اما ممکن است برخی افراد به دلیل عدم تمکن مالی از پس هزینه های وکالت بر نیایند در نتیجه برای اخذ وکیل و وکالت اقدامی انجام ندهند.

اگر محدودیت زمانی دارید مشاوره حقوقی تلفنی جایگزین خوبی برای دیگر انواع مشاوره‌ها می باشد که در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

هر فعل یا ترک فعلی که قانون برای آن مجازات تعیین نموده است جرم است. حقوق کیفری نیز به مسائلی مثل جرم، مجازات، فرآیند محاکمه مجرمین، آئین دادرسی کیفری و… می پردازد.

زیرا پس از فارغ التحصیلی بایستی آزمون های زیادی پشت سر گذاشت و در همه آزمون ها نمره قبولی کسب نمود از این رو اخذ عنوان پایه یک دادگستری برای وکلا بسیار مهم است. لازم است تا در خصوص آزمون کانون وکلا و گذراندن دوره  کارآموزیی توضیحاتی داده شود که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

همچنین در ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی مدنی تصریح شده است که عزل وکیل دادگستری مانع جریان دادرسی نخواهد شد. مگر آنکه توضیحی لازم باشد که در این صورت طبق ماده ۴۰ قانون آیین دادرسی مدنی در صورتی که توضیحی لازم باشد دادگاه آن را قید کرده و به موکل اطلاع می‌دهد که خود موکل یا وکیل جدید در زمان مشخص شده برای توضیح در دادگاه حاضر شوند.

پس از دریافت نمره قبولی در آزمون کتبی وکالت لازم است تا دوره کارآموزی در دفتر وکیل پایه یک دادگستری گذرانده شود. دوره کارآموزی هجده ماهه است که پس از گذراندن این دوره آزمونی به نام اختبار برگزار خواهد شد که هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی برگزار می شود و شرکت در آن برای کارآموزان اجباری است. پس از قبولی در این آزمون نیز در مراسم تحلیف حضور پیدا کرده و سوگند مخصوص را ادا خواهد کرد و عنوان وکیل پایه یک دادگستری به شخص اعطا خواهد شد.

عناوین کل اخبار وب‌گردی صدای مردم قیمت طلا و ارز قیمت خودرو قیمت اقلام اساسی نبض بازار

وکیل پایه یک موظف است در متن وکالت وکیل پایه یک دادگستری نامه تمامی موارد را به طور صریح و کاملا واضح بازگو نماید و موکل خود را در هر موضوعی کاملا روشن سازد. از جمله هزینه وکالت، نوع وکالت، حدود اختیارات و غیره ..

اخبار پیشنهادی واکسن‌هایی که از سرطان‌های زنانه پیشگیری می‌کنند + فیلم

جهت تماس با گروه وکلای عدل ایرانیان با شماره زیر تماس حاصل نمایید

مطلب مرتبط:  حذف نام همسر از شناسنامه و آشنایی با مراحل، مدارک آن به همراه نمونه دادخواست

از دیگر تفاوت‌های مهم وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در توانایی پذیرش دعاوی می‌باشد.

اگر مشکلی کیفری برایتان پیش آمد و رسیدگی و حل کردن آن و همچنین حضور در دعاوی کیفری برایتان کاری دشوار و طاقت فرساست، پیشنهاد ما به شما این است که از بهترین وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید.

Report this wiki page